2012. február 29., szerda

Iskolarádió 3

Már tegnap nagy volt az izgalom, Samu alig bírt elaludni. Ma felmérték az angol és a matek tudását.
Egyszerűen a matektesztet betették a Google fordítóba, amiből olyan szuper tesztkérdések lettek, mint pl: "Mennyire van szüksége kivonás hogy ból kap 100 28?"
Balázs lefordította a tesztet először, aztán elmondtuk, hogy a Google fordítót a magyar nyelvvel csak szavak fordítására érdemes használni, a mondatokat el lehet felejteni. Sikerült kitölteni a tesztet, ami egyre nehezebb kérdésekből állt, hiszen a célja az volt, hogy felmérje, hogy hol tartanak a srácok. Ki utána, ki előtte elment a tanárnővel az angoltudását megmutatni. Előtte nagyon izgultak, Gábor és Samu a leginkább, visszajövet viszont vigyorogtak, hogy milyen jól ment. Samót a családjáról kérdezték, hogy hány tesója van, hány évesek. Meg képekből kellett egy történetet összerakni, utána elmesélni a sztorit. Föl kellett valamit olvasni, de Samu nem értette, hogy mit olvas. Mindenesetre a nő kijavította, amit rosszul olvasott fel. Odaadtuk az otthoni ofő levelét arról, hogy hol tart a srác.

Utána megkaptuk a személyre szóló órarendet, Gábor és Samu majdnem mindig együtt lesznek, csak matekon nem, ott Samu Misivel lesz együtt. Holnap csak 11re kell menni, tornaórára. Aztán körbeviszik őket az iskolán, és 2kor értük lehet menni. Péntektől kezdődik a rendes, egyenruhás menet. Még ma este vagy holnap írok az önkormányzatra, mert a kicsik ügyében viszont semmi hír.

Megvettük az egyenruhát, majd feltétlen teszek föl fotót.

Nézegettük a biciklis közlekedési lehetőségeket, már több helyen láttunk bicikliutat, mint első alkalommal, nem olyan reménytelen a helyzet.

Samu is meg én is elfáradtunk mérhetetlenül, fekszem most is. Ő még megcsinálta az otthonról kapott informatika feladatot (minden héten fog kapni e-mailen, hogy az osztályozóvizsga simán menjen), én meg intéztem pár dolgot. Leó beszélt Jukkival skypeon, mi meg mikor Gergőt hívtuk, átvették a terepet a srácok, mert Noé és Eszti is ott voltak a túloldalon. Noé és Leó megbeszélték, hogy írnak egymásnak emailt.
Artúr kártyavárat épített.

Az a fránya nap meg ma is szikrázóan sütött, 15 fok volt.

3 megjegyzés:

  1. Szia Norci! Lengetem a kalapom, nagy elismeréssel! Elmaradtam, mert mindig csak arra a február eleji lapra bukkantam, miszerint nincs idöd blogolni - a folytatást nem vettem észre. .. Pedig más blogokat sikerrel követek. Dehát hülye a néni, láthatóan. Most aztán tallózgattam, és csak ámulok és bámulok, milyen jól veszitek a kanyarokat. Errefelé is tavaszodik, bár tegnap még havazott, s a 15 foktól még messze vagyunk, de minuszok nincsenek már.
    SZép estét, jó éjszakát nektek!

    VálaszTörlés
  2. Ezt nem nagyon értem, hogy fordította le a tesztet Balázs, azt hittem a gyerekek egyenként és egyedül mentek be a felmérésre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. megkérdezte a nő, hogy jó-e így a fordítás, mielőtt odaadja a gyerekeknek. és balázs odaírta a kérdéseket magyarul. utána vitte el egyenként a gyerekeket, de végül volt aki a folyosón írta a tesztet, mert az angolt akarta mindenképp négyszemközt csinálni, és nagyon lassan haladtunk.

      Törlés