2012. február 13., hétfő

Intézzük a dolgokat

Ez a bristoli Tobacco Factory oldala, ha mész az Aldiba, ez látható a parkolóból. Balázséktól 5 perc gyalog. Az úgynevezett "urban regeneration" keretében a régi dohánygyárat újrahasznosítják, és most színháznak, kávézónak, művészeti iskolának ad otthont, de állítólag van itt iroda és lakás is. Bristolnak ezen a részén amúgy is sok a graffiti, nem a rongálós, hanem a művészi típusból. Ezt nagyon szeretjük. Még ezek vannak a környékén (klikk)
Innen egyébként gyalog fél percre nyitottam bankszámlát, ma jött meg a pin kódom postán. Szuperbiztonságos kód: Le kellett húznom egy matricát félig, aztán a friss felületet lekaparni, mint otthon a sorsjegyet, aztán vissza a matricát, megfordítani a lapot és le kellett olvasni a számot, ami aztán hamarosan eltűnik onnét. Bármennyire szégyellem magam, nem sikerült. A bankot felhívtam, bevallottam, hogy nem látok semmit (egy halvány számot láttam, de hát négyet kellett vona). Küldenek egy másikat, mondták nagyon udvariasan, és ha gondolom, vigyem be, és segítenek a kaparásban, mert tényleg nem könnyű. Valószínűleg túlkapartam. Szerintem meg tényleg nagyon udvariasak, ahhelyett, hogy lebénáznának, magukra veszik a dolgot, hogy ők csinálták bénára. Azért én úgy érzem magam, mint egy vénasszony, aki nem tart lépést a korral.

Voltam az NI interjún, ahol kiderült, hogy ha magyar megrendelőknek dolgozom, akkor nem is biztos, hogy megkapom az NI számot. Mondtam a csajnak, hogy most elsősorban szülni fogok, és majd aztán gondoltam kiterjeszteni a klienseim körét (mert kérdezte, hogy hol hirdetek mint grafikus), szóval erre megörült, és mondta, hogy ha szülök, az azért jó, mert akkor igényelhetek családi pótlékot (child benefit), és akkor automatikusan jogosult leszek NI numberre. Itt elmondta magától, hogy nyugodtan hozzam be magammal a kisbabát, ne aggódjak, nem kell sehová tennem azért, mert ügyet intézek. Én pedig elmondtam neki, hogy mindenképpen igényelek, és már most van 3 gyerekem, úgyhogy ez nem kérdés. Gratulált a gyerekekhez, és mondta, hogy akkor ezt gyorsan kezdjem el intézni, mert akkor alanyi jogon jár NI szám, és így biztos nem fogják visszadobni. Megkérdezte, hogy mióta lakom ezen a címen (feb 1), és mikor érkeztem az országba (jan 28), és hol voltam a kettő között. Mert az előttem lévő pasas pl. aki tök jól tudott angolul, már 9 éve itt él, és úgy nézett ki az elején, hogy egy nagyon egyszerű eset, erre a kérdésre, hogy az új címe előtt hol volt 9 évig, azt mondta, hogy börtönben. Na ez nem valami előnyös, de azt elfogadta, hogy Londonban voltam vendégségben.
A csaj azt is elmesélte, hogy elképesztő válaszokat szokott kapni, pl. arra, hogy mi volt otthon a munkája, valaki azt válaszolta neki, hgy egy terrorista sejtben segédkezett. Néztem bambán, hogy akkor most nem tudok angolul, vagy egy viccet kezdett-e mesélni, vagy most mi van, mikor azt mondta, hogy na ő is pont ilyen fejet vágott, mint most én...
A lényeg, hogy a fél óra alatt borzalmasan elfáradtam, meg egyedül vezettem a belvárosban, hazafelé el is rontottam az egyik elágazást, így tettem egy nagy városnéző kört és 50 pennyért sikerült visszajutnom a folyón, egy gyönyörű hídon, a Clifton Suspension Bridge-en, ami alatt most nem nagyon folyt a folyó, csak a meder közepén.
Beszéltem az ingatlanossal, március 1 helyett 9-én költözhetünk, tehát csak 2 hetet kell duplán fizetnünk, mert a mostani helyen 25-éig kellett kifizetnünk. Ha valaki kijönne, ebben az időben van hol lakni tehát, (matracot akkor kell szerezni, mert abból sajna nincs plusz) és segíthetne a költözködésben, főleg ha Ádám éppen a Vajdaságban lesz. Persze megpróbáljuk úgy intézni, hogy ne akkor menjen, de ezt még nem sikerült lefixálni.
Marci felhívott, hogy ha átálltunk a baloldali közlekedésre, és már itteni kocsit szeretnénk, akkor ők húsvét után szeretnének megválni a Vauxhall (Opel) Zafirájuktól, ami pont az a méret és árkategória, ami nekünk kellene. Ez nagyon jól hangzik.
A gyerekek begyógyultak a Balázsékhoz, kifolyt már a szemük a sok képernyőtől, annyira, hogy most önszántukból játszótereztek, aztán pedig rajzoltak. A sok intézés miatt kevés a közös programunk, viszont az új életük még nem kezdődött el, szóval nem túl jó ez a köztes állapot. Próbáltam online jelentkezni a suliba most, hogy már van új lakcímünk, de sajnos az előző iskola irányítószámánál meghülyült, mert angol irányítószámot szeretett volna. Holnap megpróbálok bemenni az önkormányzathoz.
Most itt vagyunk a Balázséknál, mert Ádám és Balázs elmentek megint zenélni, felvesznek valamit ugyanott ahol a múltkor. Csak a kocsit is elvitték, úgyhogy akkor jutunk haza, ha visszajönnek. Nagyon el vagyok fáradva, nem bánom majd, ha vége lesz ennek a napnak.
Remélem, ma elég hosszút írtam.

2 megjegyzés:

  1. Norci, Jo hulyeseg de azt hiszem ismerem a pin code modszert amit ugy latszik az angolok is alkalmaznak, nem biztios hogy ugyanaz, de ha igen akkor nem kell kaparni hanem a felso atlatszo boritot lehuzni es egy masik feher lapra helyezni hatan asszem es akkor lathato a szam, nekem a takarekszamos bankomnal volt ilyen es tobb korbe telt amig megertettem. ha nem ez bocs es sok sikert Puszi

    VálaszTörlés
  2. nem, itt kaparni kellett, aztán meg megfordítani a papírt

    VálaszTörlés