2012. február 28., kedd

Maternity care

Nem halogathatom tovább, hogy megkeressem a terhesgondozás intézményét. A hozzánk legközelebb levő kórház a St Michael's Hospital. A honlapjukon rá lehet klikkelni arra, hogy "Help yourself to a normal bith" ahol tájékoztatnak arról, hogy hogyan lehet nagyobb esélyem egy normál szülésre.

Például ha valaki lelkileg bátorít, támogat közben. Például ha nem maradok egyhelyben, hanem folyamatosan mozgok. Például ha nem megyek be a vajúdás legelején a kórházba, hanem otthonmaradok amíg bírok, illetve ha nem kérek fájdalomcsillapítást. Ha vízben vajúdok, akkor gyorsabb és fájdalommentesebb lesz a vajúdás. Igyak elég folyadékot, és ha bármi gondom van az ellátással (ez a teljes terhesgondozásra értendő) akkor itt és itt hívhatom a főbábát...
De van egy külön bekezdés arról, hogy válasszam az otthonszülést, mert az mennyi előnnyel jár. (otthoni szülésnél nincs szükség gyógyszeres gyorsításra, nincs szükség gyógyszeres fájdalomcsillapításra, nagyobb az esélyem, hogy sikeresen szoptatok majd és hogy nem kap a baba fertőzést a szülés után)

Na ennek fényében hívtam fel a megfelelő számot, ahol egy rögzítőre kellett beszélnem, kíváncsi vagyok, hogy visszahívnak-e vagy hívogatnom kell-e őket.

update:
visszahívtak pár óra múlva. Addigra én is kiderítettem már, hogy nem hozzájuk tartozom, illetve hozzájuk csak akkor fogok tartozni, ha egy sima midwife feladatkörénél már problémásabb vagyok.(itt a védőnő meg a bába feladata is a midwife dolga, illetve a problémamentes terhesgondozásnál nem is biztos, hogy látok orvost azt hiszem).  Pl. az egyik weboldalon láttam egy drogos anyukát, akinek a leszokás meg a várandósság egybeesett és methadont kapott, szóval ez már orvosi feladat. De lehet, hogy egy sima ultrahangra is beküldenek, majd megírom. Mindenesetre azt megtudtam, hogy ezek a bábák is simán kijönnek otthoni szüléshez. Remélem, jól értettem mindent. Ha nem, akkor majd javítok. Két hét múlva van időpontom, szóval csak türelem. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy hány bába dolgozik itt, és hogyan működik pontosan a rendszer.

Azt is megtudtam, hogy GP-hez (háziorvos) regisztrálnom kell, ha majd meglesz az új jogsim az új címmel, ami pénteken derül ki, hogy megvan-e már (bejelentkeztünk az ügynöknél, hogy le akarunk mérni pár dolgot az új lakásban, ami igaz is, de leginkább mivel a házinéni már nem lakik ott péntek óta, meg akarjuk nézni, hogy jött-e levelünk). Várjuk vissza az útleveleket a child benefit office-től meg az iskolai dolgokat, hátha nem hívnak, hanem írnak, meg Ádám és az én jogsim is lehet, hogy készen lesz már. Szóval a jogsimmal igazolom a lakcímem, és regisztrálok a GP-hez. Ez is egy soron következő feladat. Elvileg a GP irányít a midwife-hoz, de ezt sikerült kikerülnöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése