2012. március 29., csütörtök

Rothadó kapitalizmus

Samunak nincs angol-magyar, magyar-angol zsebszótára. Kérték, hogy szerezzünk be, de nem árulnak minden sarkon.
Anyukám küldött otthonról, vadi új, nem adtam oda, mert majd a húsvéti csomagba teszem, addig már csak egy nap van hátra a suliból, ami sportnap lesz, szóval visszatartottam. Erre megyek a fiúkért ma a sulihoz, és Misinek, Gábornak meg Samunak is van egy Asus Eee laptopja! Az iskola adta, mindig legyen náluk, mert szótárnak kell használni a Google translate-et. Fülig ér a szájuk, én meg csak nézek, hogy ilyen is van.

A moslékoskukánk berohadt penésszel volt tele, nem volt kedvem kimosni, nem csak a hajolgatás miatt, hanem mert nem volt kedvem más szarját pucolni. Felmentem a netre, beikszeltem, hogy barna kuka cserét kérek, indoklás hogy új lakók vagyunk és undi volt a régi. Ma itt volt a ház előtt az új barna edény. (Rögtön eszembe jutott, hogy a nagy fekete is pfújj, igaz, hogy Pesten nem találsz olyan tisztát, mint a mienk, de ha kicsrélik ingyé, akkor mégiscsak undi... De aztán visszafogtam magam.)

A közértben pedig az önkiszolgáló kasszát használom: Lehúzom a cuccot a vonalkódolvasónál, beteszem a túloldalon a szatyorba. Ha nem olyan súlyú dolgot teszek a szatyorba, mint amit lehúztam, akkor sípol és odajön egy dolgozó segíteni. Ha nem teszem szatyorba, akkor nem megy tovább, tehát nem tudom kétszer lehúzni. Lehúzom a végén a nectar kártyámat, amivel fogalmam sincs, hogy mire gyűjtök pontot, meg ha van valami kuponom, akkor azt is. Aztán bedugom a bankkártyámat és a gép hálásan köszönget, én meg elégedetten távozom.

Arti meg Leó olyan iskolai tábláról mesélnek, meg Annáéknak is ilyen van a Luckwellben, hogy kivetítős-érintős, nem is értem hogy akkor pontosan mi.

Felhívott a midwife, hogy nem elég a rubeola ellenanyagom (megtudtam, hogy akkor tényleg voltam rubeolás, mert anyukám nem tudta megmondani, eddig azt sem tudtam, hogy van-e ellenanyagom egyáltalán) szóval nem oltanak be, mert az káros a magzatra, de ha a környezetemben rubeolás gyerek bukkan fel, akkor azonnal értesítsem őket, haladéktalanul. Megkérdeztem, hogy reális veszélynek tartja-e, hogy rubeolás gyerekkel találkozom. Igen. (?) Mondtam, hogy én úgy tudom, hogy csak a terhesség elején jelent ez rám nézve veszélyt, erre azt mondja a csaj, hogy fogalma sincs (ennyire reális veszély a rubeola, hogy még egy ilyennel sem találkozott). Fel fogják ajánlani hogy beoltanak szülés után, hogy a következő terhességemnél (!!haha) ne legyek veszélyeztetve, de addig is tudjak róla, hogy nem vagyok (túlságosan) védett.

De azért otthon is jó lehet, főleg doktornak lenni.

ps: Leó megtanította a suliban, hogy Magyarországon úgy köszönünk, hogy "csőváz". Miss Lobb is így köszön már...

6 megjegyzés:

  1. Lucának is vett az iskola szótárat meg kifejezésgyűjteményt, aztán meg egy fordítógépet.

    VálaszTörlés
  2. Szia Norci, az érintő képernyős dolog, az tényleg van, Bubusék így tanulták a hangokat. Megnyomtak egy hangot a vetítő falon, és elindult a hanggal kezdődő kis dal..Lenyűgöző..
    Nem tudom tudod-e, de szerintem egyszerűbb lenne neked a vásárlás, ha online rendelnél, és házhoz hozzák neked az egész cuccot. Lehet rendelni a Sainsurystől és a Tescotol is. Én ez utóbbitól rendeltem minden héten kedden a kaját, 4 fontért kihoztak mindent az ajtóm elé súlytól függetlenül.
    puszi, ha tudok vmit segíteni szólj.
    Apropó, keresett a barátnőm azóta, vagy nem?
    Frank Timi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi, tudom, hogy lehet rendelni. és nem keresett.

      Törlés
  3. Interaktív táblának hívják.

    VálaszTörlés
  4. minden sorba rejtett apró központozási jelnek is nagyon örülök, olyan jó a bejegyzésedet olvasni. juhéjj!

    VálaszTörlés