2012. március 15., csütörtök

Midwife

Mára volt időpontom a midwife-hoz, azaz a bábához, aki mindenkinek végzi a terhesgondozást. A nők nagy része kórházban szül, bábával, de nem ugyanavval, aki a terhesgondozást végzi, hanem egy kórházi bábával.
Egy 25 körüli, vidám csaj várt, volt egy tanítványa is. Megbeszéltük, hogy fogalmam sincs a rendszerről, szóval nagyon segítőkész volt. Beutalt egy sürgősségi ultrahangra, hogy már a jövő héten mehessek. Felvette az adataimat, ha valamit nem értettem pontosan, akkor elmagyarázta, és mindig elmondta, hogy nem vagyok köteles válaszolni, vagy kérhetem, hogy a választ mégis törölje ki, és akkor nem lesz benne a rendszerben.
Elmondta, hogy a lakhelyemhez viszonyítva 2 közelebbi kórház van, ami szóba jöhet szülés szempontból, hacsak nem szeretnék otthon szülni. Nosza rajta, rögtön mondtam, hogy dehogynem, naná. Itt megváltozott a beszélgetés, a csaj száján hatalmas vigyor terült el, hogy ez fantasztikus (neki), mert akkor hozzájuk tartozom, és ők felelősek az én szülésemért. Innentől kezdve nagyon pörgött, elmondta, hogy heten vannak ebben a midwifery unitban bábák, 12 órás váltásban ügyelnek. Kérdeztem, hogy van-e esély, hogy mindegyikükkel megismerkedjek még szülés előtt, erre kifutott, kettőt berángatott, akik ott voltak. Az egyikük szintén nagyon fiatal, óriási izgalomba jött, hadarva, tájszólással elkezdett magyarázni valamit. Minden tizedik szót értettem, de annyira lelkes volt, hogy nem állítottam le. A másik harmincvalahány lehetett, és elfoglalt, valami irat volt nála, bemutatkozott, nagyon örült, de hamar elment. Ezek meg olyan lelkesek voltak, mint akit vidámparkba visznek, hogy egy idő után megkérdeztem, hogy van-e tapasztalatuk otthonszülésnél. Mondták, hogy persze, hogy van, és ebben a negyedben viszonylag sokszor van otthoni szülés, és nekik hivatalból is bátorítani kell engem, de az a helyzet, hogy nagyon várják, és milyen jó lesz ez mindannyiunknak.
Pár keresztkérdést feltettem, pl. hogy mi van, ha lejár a munkaidejük, de avval ellentétben, amit régebben írtam, azt mondták, hogy akkor jön a váltás, és hogy ne aggódjak, ha nem akarok kórházba menni, akkor külső ok miatt (tehát ha nem a baba vagy az én egészségem kerül veszélybe), akkor nem kell bemenni.
Aztán kiment a másik, maradt az eredeti midwife és a tanuló. Amíg kikísérte őket a csaj, a tanuló elmondta, hogy majd ha megismerem mindet, fogom látni, hogy egytől egyig nagyon helyesek.
Megtudtam, hogy a 36. héten egyikük ki fog jönni házhoz, és akkor mindent megbeszélünk a szülésről. Szülés után pedig az első, harmadik és a tizedik napon jönnek asszem, meg az orvos is jön, a szülés napján biztos, de aztán nem emlékszem, hogy mikor.
El voltak képedve, amikor mondtam, hogy Magyarországon nincs egyetértés, sem együttműködés a bábák és az orvosok között.

Szóval nagyon jó élmény volt.
Azért akadtak vizsgálatok is:
Vérnyomásmérés, súlymérés, vérvétel (HIV, Hepa B, Rubeola ellenanyag, egy olyan betegség, amiről soha nem hallottam, vércsoportvizsgálat, vérkép) meg egy vizeletvizsgálat is volt. Beutalt ultrahangra és fogászatra, postán fogom kapni az értesítést, hogy mikor mehetek. Kaptam ingyen C és D vitamint, és ha a vas kevés lesz, akkor kapok vasat is tőlük. Meghallgatta a szívhangot, azt mondta, hogy nagyon cuki a szívhangja (ilyen típusú lelkesedést is csak Ágitól tapasztaltam otthon vizsgálat kapcsán - de hát ha objektíven nézzük, tényleg cuki a szívhangja)
4 hét múlva megyek legközelebb, és a lelkemre kötötte, hogy szóljak majd, hogy meg szeretnék ismerkedni az összes bábával, aki épp bent van. Azt mondta, hogy mindegyikükkel fogok találkozni, mire a szülés lesz, ez biztos.

3 megjegyzés:

  1. a szívhangokért a genetikus ultrahangos is lelkesedett anno - az egyikükét katonásnak, a másikukét kislányosnak nevezte:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Norci, én is mindig hasonló lelkesedést kaptam a londoni bábáktól, sőt az egyikkel még személyes kapcsolatom is volt..Bármikor hívhattam, és nem is vele szültem. Amit nem tudom, hogy tudsz-e de van egy kártya, ami jár minden kismamának, ezzel ingyen jutsz gyógyszerhez a babóka egy éves koráig, illetve sztem bármihez amit receptre felírnak neked. Tudom, hogy nem vagy híve a gyógyszernek, mi sem, de mikor krémet kellett kellett felírni, akkor is jól jött ez a lehetőség, hogy nem kellett fizetni érte. Asszem receptenként 7-8 font volt az ára mindennek..Angliában nem különböző az ára a gyógyszereknek, hanem egységes, kivétel ami nem receptes dolog..
      sok puszi, örülök, hogy jól alakulnak a dolgok. Ha tudok vmiben segíteni, írj nyugodtan!
      Timi

      Törlés
  2. nemtom mit kérkedsz itt jófej háziorvossal meg lelkes bábával. Itt meg van tüntetés. Választhatsz, hogy kormány mellett, ellen, mosolyogva vagy buzizsidókomcsipedofilozva. Meg népszavazás is van. Meg süt a nap. Na!

    VálaszTörlés