2012. január 31., kedd

Haladás minden szinten

Nagyon kapós a téma, 3 nap alatt 1189 megjelenése volt a blognak. Sajnos nem fogok tudni ilyen ütemben írni, főleg ha már megjönnek a fiúk. Azt sem tudom, hogy lesz az internet az új helyen. Most nemsokára elindulok Readingbe, ott is alszom egyet, és reggel Balázsékkal megyünk tovább Bristolba. Átvesszük az ő lakásukat, aztán a mienket. Aztán délután megnézünk egy lakást, mert a mienk csak március végéig kiadó, hamarosan költözködhetünk újra. Az iskolai beiratkozásnál már szeretnék tisztában lenni avval, hogy hol fogunk lakni hosszú távon.

Az iskoláztatás úgy működik, hogy ha van lakcímed, akkor megjelölsz 3 közeli sulit és abból az önkormányzat kijelöl egyet neked. Vannak ötleteink, hogy hova szeretnénk járni, és ennek a környékén keresünk lakást.

A teherautó közben elindult otthonról Ádám egy szemet sem aludt, többen segítettek neki szerelni, pakolni. Nagyon fáradt volt, mikor skypeoltunk délelőtt. Viszont még a babacuccokat is sikerült felraknia a teherautóra, szuper.

Szeretnék eldicsekedni, hogy ma az ingatlanossal már sokkal ügyesebb voltam a telefonban, ha így fejlődöm, akkor igen sok az esélyem az életbenmaradásra. Megértettem, amit mondott, és közben még tudtam azon gondolkodni, hogy még mit szeretnék kérdezni. Az iroda címének lediktálását is simán vettem.

Van angol telefonszámom, mi kell még?

4 megjegyzés:

  1. Egy kozuzemi szamla vagy egy jovedelemigazolas, amivel bankszamlat nyithatsz. Nekem anno eloszor a smile internet bank nyitott egyet, senki mas nem tartott erre erdemesnek :P

    Aztan kell majd egy haziorvos es sztem a helyi konyvtarba is erdemes beiratkozni, egyreszt informacios kozpont (a mienk az), masreszt ingyen van a konyv es a net :) (es gyerekeknek remek meselos, mondokazos programok vannak, angolgyakorlashoz kivalo)

    En meg most igy 10 ev utan is mindig azzal kezdem a telefonalast, h nem vagyok angol (ez kulonosen a meg nalam is rosszabbul beszelo, jo esellyel eppen a kecsketol az ebedjet megmento, vmi nagyon fejlodo orszagban allomasozo callcenteres eseteben vicces), beszeljen lassan es tagoltan, egy okos negyeves szintjen. Altalaban bejon.

    velkam in do juke es drukk, h minden siman menjen a tovabbiakban is :) (en az otthonszulesnek utananeznek a gyakorlatban, errefele tobbektol hallottam, h elvileg otthonszulespartiak, a gyakorlat az, h ha nincs eleg szuleszno/sokan szulnek egyszerre a korhazban, akkor megkernek, h inkabb menj be, mert elmeletben igen, de eppen most a gyakorlatban inkabb megsem, nem tudom ez arrafele hogyan mukodik)

    VálaszTörlés
  2. Én se jövedelemigazolást, se közüzemi számlát nem tudtam felmutatni anno, csak annyit, hogy az utca másik oldalán dolgozom, tessék elhinni :) Ja, és angol jogsim volt, ez volt a kulcs mindenhez. Azóta is a Barclays a bankunk, és csak jót tudok mondni róluk. Nulla fontos számla, nincs bankkártyadíj (de azonnal kaptam debit cardot), nincs átutalási díj, számlavezetési díj, ügyintézési díj, sms díj, és a dátumot sem adják hozzá a nem létező költségekhez.

    VálaszTörlés
  3. Vagy mazlid volt, vagy en voltam bena, vagy a Lloyds kemenyebben veszi :)

    VálaszTörlés
  4. Zsuzsi (gondolom, P Zsuzsi, de nem biztos), ezt én is hallottam, és fel vagyok készülve a dologra, ha végre megállapodtunk itt, rástartolok a szülés ügyre. Az viszont biztos, hogy itt a kórházban sem piszkálnak, ha be kell menni. De azért remélem, hogy nem kell, pláne egy ilyen miatt. Legjobb lenne ha meg tudnánk fizetni a független bábát, de erre esély sincs...

    VálaszTörlés